Варіант І.
З 1 по 14 завдання правильна відповідь - 0,5 б
1. Лексичне значення слова містить:
а) основа слова; б) закінчення слова; в) префікс; г) суфікс.
2. Закінчення – це
а) змінна значуща частина слова, що виражає його граматичне значення;
б) частина слова без закінчення;
в) головна значуща частина слова, що містить спільне значення споріднених слів;
г) значуща частина слова, що служить для творення слів з новим лексичним значенням
або новим відтінком у значенні
3Спільнокореневими є слова у рядку:
а) пролісок, проліском, у проліску;
б) читати, читанка, прочитаний;
в) сонце, сонцю, на сонці;
г) водний, водити, вода.
4. Які значущі частини слова служать для утворення нових слів:
а) префікс, суфікс; б) префікс, корінь; в) корінь, суфікс; г) суфікс, закінчення.
5. Слова радість – радісний це:
а) різні форми одного слова; б) спільнокореневі слова; в) синоніми; г) омоніми.
6. Позначте рядок, у якому подано спільнокореневі антоніми:
а) чужина – батьківщина; б) честь – безчестя;
в) юність – старість; г) чистосердечність – лицемірство.
7. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) голуб, радість, збори, восьмий;
б) день, воля, зріст, вождь;
в) гараж, журі, дощовий, гамір;
г) лист, звіт, джміль, кисіль.
8. Позначте рядок, у якому всі слова не мають закінчення:
а) поні, швидко, учора, блиск;
б) таксі, щиро, здавна, колібрі;
в) шоу, вар’єте, бокс, відважно;
г) леді, міксер, парі, пепсі.
9. У словах читати, співати значуща частина ти – це
а) закінчення; б) суфікс; в) частина кореня; г) корінь.
10. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом пре-:
а) пр..чепурити, пр..гарний, пр..кислий;
б) пр..милий, пр..старий, пр..чистий;
в) пр..чіткий, пр..мудрий, пр..сісти;
г) пр..глосно, пр..сміливий, пр..міський.
11 У якому рядку усі слова мають таку будову :
а) сумно, прекрасний, розбитий;
б) надбудова, невинно, розкладний;
в) простенький, вимір, надзвичайний;
г) беззубий, пролісок, перекручений.
12 Префікс при- мають усі слова в рядку:
а) пр...сісти, пр....звище, пр....подобний;
б) пр....землений, пр....йти, пр....рва;
в) пр...красний, пр...мружити, пр...вітати;
г) пр....єднати, пр....лягти, пр....морський.
13 . Літеру с на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку:
а) ...питати, ...хвальний, ...фотографувати;
б) ...кам’яніння, ро...клад, ...тягування;
в) ...худнути, ...чепити, ...тирати;
г) ...розуміти, ро..хитати, бе...корисний.
14. Префікс пре- надає словам значення:
а) збільшеної ознаки; б) наближення або приєднання;
в) пестливості або зменшеності; г) збільшеності або згрубілості.
15 Установіть відповідність ( 1 бал):
1. Слово з нульовим закінченням А Велично
2. Слово без закінчення Б Сумно, сумувати
3. Спільнокореневі слова В Село
4. Форми слова Г День
Д Розбитий, розбитого
16. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери з–с у
префіксі з-(с-)». ( 1 бал)
..кинути ярмо; ..давати в архів; ..хрестити мечі; язика ..ламаєш; ..палити мости; ..рівняти із землею;
..садити з хмар на землю; як гора з плечей ..сунулася; ..клеїти кислу міну.
17. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери е –и у
префіксах пре-, при-». (1 бал)
Пр..летіли зяблики, пр..несли по яблуку (О.Пархоменко). От пр..довгий хвіст у лиса! Видно хвіст аж
понад лісом (Є.Гуцало). У пр..смерку літають ластівки (Д.Павличко). А пр..томлений день пр..мостився
спочить (Ф.Руденко). Мріє млин, немов пр..колотий метелик (М.Драй-Хмара).
18. . Подані слова розібрати за будовою ( 2 бали)
Присолити, вітрище, мудрецем, гостювали, кіно, приколотий, вгору, беззвучний, молодість,
несказанни
Контрольна робота «Будова слова. Орфографія». No Варіант ІІ
З 1 по 14 завдання правильна відповідь - 0,5 б
1 . Граматичне значення слова містить:
а) основа слова; б) закінчення слова; в) корінь слова; г) префікс і суфікс.
2.. Корінь слова – це
а) змінна значуща частина слова, що виражає його граматичне значення;
б) частина слова без закінчення;
в) головна значуща частина слова, що містить спільне значення споріднених слів;
г) значуща частина слова, що служить для творення слів з новим лексичним значенням
або новим відтінком у значенні
3 Формами слова є усі слова у рядку:
а) стежинка, на стежинці, стежинкою;
б) весна, весняний, веснянка;
в) земля, земляний, землею;
г) ніч, нічний, уночі.
4. Які значущі частини слова служать для утворення форм одного й того ж слова:
а) суфікс; б) префікс; в) корінь; г) закінчення.
5. У якому рядку усі слова мають таку будову :
а) досвітній, прилетів, безпомилковий;
б) надбудова, напарник, заземлений;
в) надлишок, виголошене, приказка;
г) затінок, переможний, найдобріший.
6. Слова весняний – весняним це:
а) різні форми одного слова; б) спільнокореневі слова; в) синоніми; г) омоніми.
7. Позначте рядок, у якому подано спільнокореневі антоніми:
а) чужина – батьківщина; б) ручний - безрукий;
в) юність – старість; г) чистосердечність – лицемірство.
8. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) голуб, радість, збори, восьмий;
б) день, стіл, зріст, вождь;
в) гараж, журі, дощовий, гамір;
г) лист, звіт, джмелі, кисіль.
9. Позначте рядок, у якому всі слова не мають закінчення:
а) поні, швидко, учора, блиск;
б) таксі, щиро, здавна, колібрі;
в) шоу, вар’єте, бокс, відважно;
г) леді, міксер, парі, пепсі.
10. У словах читати, співати значуща частина ти – це
а) частина кореня б) суфікс; в) закінчення; г) корінь.
11. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом с-:
а) _повістити, _ходи, _печений, _плетений;
б) _попелити, _чіпляти, _погад, _топтаний;
в) _причинити, _піткнутися, _сувати, _казати;
г) _пробувати, _тислий, _сідатися, _чорніти.
12. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом пре-:
а) пр..хороший, пр..гарний, пр..кислий;
б) пр..милий, пр..старий, пр..клеїти;
в) пр..чіткий, пр..йти, пр..міцно;
г) пр..глосно, пр..сміливий, пр..міський.
13Префікс при- мають усі слова в рядку:
а) пр...пишний, пр....йти, пр....йменник;
б) пр....єднання, пр....сісти, пр....мусити;
в) пр...чепити, пр...багатий, пр...лягти;
г) пр....їхати, пр....міський, пр....добрий.
14. Префікс при- надає словам значення:
а) збільшеної ознаки; б) наближення або приєднання;
в) пестливості або зменшеності; г) збільшеності або згрубілості.
15 Установіть відповідність ( 1 бал):
1. Слово з нульовим закінченням А Читання, читати
2. Слово без закінчення Б Зорепад
3. Спільнокореневі слова В Зілля
4. Форми слова Г Сумно
Д Зброя, зброєю
16. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери з–с у
префіксі з-(с-)». (1 бал)
..кинути ярмо; ..давати в архів; ..хрестити мечі; язика ..ламаєш; ..палити мости; ..рівняти із
землею; ..садити з хмар на землю; як гора з плечей ..сунулася; ..клеїти кислу міну.
17. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери е –и у
префіксах пре-, при-» ( 1 бал).
Пр..летіли зяблики, пр..несли по яблуку (О.Пархоменко). От пр..довгий хвіст у лиса! Видно хвіст
аж понад лісом (Є.Гуцало). У пр..смерку літають ластівки (Д.Павличко). А пр..томлений день
пр..мостився спочить (Ф.Руденко). Мріє млин, немов пр..колотий метелик (М.Драй-Хмара).
18 . Подані слова розібрати за будовою ( 2 бали).
Присолити, вітрище, мудрецем, гостювали, кіно, приколотий, вгору, беззвучний, молодість,
несказанний.
Немає коментарів:
Дописати коментар