Варіант І
І. Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів)
1. Визначте рядок, у якому зазначено правильне твердження.
а) Прикметники змінюються за групами, відмінками і числами.
б) Прикметники змінюються за родами, відмінками, числами.
в) Прикметники змінюються за відмінками і числами.
г) Не можуть утворювати ступені порівняння якісні прикметники.
2. Визначте рядок, у якому всі прикметники належать до м'якої групи:
а) Звичайн..й, широк..й, тривожн..й;
б) Торішн..й, міцн..й, цьогорічн..й, сільськ..й;
в) Син..й, мужн..й, справжн..й, останн..й;
г) Ближн..й, всесвітн..й, рад..й, вишнев..й.
3. Визначте рядок, у якому допущено помилки в закінченнях прикметників:
а) На безбарвнім, осінню, хатнього;
б) Зовнішнього, гарному, дійового;
в) Братнього, круглолицим, дружнім;
г) Безкраєго, літнєму, пізного.
4. Визначте рядок прикметників, у яких суфікси записано без помилок:
а) Гарнесинький, чистісинький, вірнесинький;
б) Новісенький, вузинький, самісенький;
в) Більшенький, цілісінький, милесенький;
г) Здоровинький, тонюсенький, вузусінький.
5. Визначте рядок, у якому всі прикметники пишуться з –нн-:
а) Безтом..ий, іме..ий, букве..ий;
б) Глиня..ий, тьмя..ий, шале..ий;
в) Дерев'я..ий, різьбя..ий, скля..ий;
г) Нездійсне..ий, свяще..ий, шабло..ий.
6. Визначте рядок, у якому всі прикметники пишуться разом.
а) Блідо/рожевий, вибірково/вимірювальний, військово/авіаційний;
б) Військово/зобов'язаний, геолого/розвідувальний, жовто/гарячий;
в) Водо/відливний, електро/хімічний, сніжно/білий;
г) Жирно/молочний, книжково/журнальний, червоно/білий.
ІІ. Достатній рівень (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)
7. Визначте, яким способом були утворені прикметники. Виділіть твірні основи:
Чотирикутний, гарненький, передсвятковий, придорожній, закарпатський, фізико-математичний,
білуватий, непоганий, десятирічний, сильний.
8. Установіть відповідність між прикметниками та їх групами за значенням:
1. Якісні А Прикордонна зустріч, морквяний сік, дерев'яний
будинок
2. Відносні Б Важка атлетика, кислі грунти, білі люди
3. Присвійні В Осляча впертість, вовчий апетит, заяча душа
4. Якісно-відносні Г Сестрині капці, лисячий хвіст, Танін пенал
5. Присвійно-якісні Д Синя паста, радісна зустріч, кислий виноград
9. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх ступенем порівняння.
1. Проста форма вищого
ступеня порівняння
А Найбільший, наймудріший, найдотепніший.
2. Складена форма вищого
ступеня порівняння
Б Найбільш досконалий, найменш цікавий, більш
приємний.
3. Проста форма найвищого
ступеня порівняння
В Молодший, більший, кращий.
4. Складена форма найвищого
ступеня порівняння
Г Більш Більш відомий, менш авторитетний, більш
чудний
10. Установіть відповідність між іменниками і суфіксами, за допомогою яких творяться
прикметники.
1. Суфікс –ськ-. А Буг, печеніг, Париж
2. Суфікс -цьк- . Б Солдат, океан, товариш.
3. Суфікс -зьк- . В Бідняк, козак, ткач.
Г Ірак, Камик, читач.
Високий рівень (дати повну, правильну, грамотну відповідь)
11. Провідміняти словосполучення (2 бали). Яблуневий цвіт.
12. Запишіть текст, опускаючи риску і вставляючи замість пропусків потрібні літери.
Виділений прикметник розберіть як частину мови. (3 бали).
Позеленіли вікна, повітря стало бузково/синім. Садок тріпотів кожною гілкою і був сповнений
якогось зеленкувато/сивого шелесту. Картопля на сусідн..х городах вигойдувалася хвилями.
Окаян..ий грім озивався там і сям, і в його погрозах чулася не/зла сила, а могутня.
Контрольна робота № 3. Тема: Прикметник.
Варіант ІІ
І. Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів)
1. Визначте рядок, у якому зазначено неправильне твердження.
а) Взаємоперехід прикметників з одного розряду в інший зумовлений здатністю прикметників
широко вживатися у переносному значенні.
б) Відносні прикметники вказують на ознаку за відношенням до людини або тварини, явища
природи.
в) Якісні прикметники означають властивості та якості предмета і виражають таку ознаку, що
може виявлятися більшою чи меншою мірою.
г) Рід, число, відмінок прикметника залежить від роду, числа, відмінка іменника, з яким він
поєднується.
2. Визначте рядок, у якому всі прикметники належать до твердої групи:
а) Могутн..й, віковічн..й, справжн..й, останн..й;
б) Безкрайн..й, осінн..й, міськ..й, кришталев..й;
в) Важк..й, бідн..й, віков..й, розумн..й;
г) Безодн..й, городн..й, дочірн..й, будн..й.
3. Визначте рядок, у якому допущено помилки в закінченнях прикметників:
а) Природний, попутного, прийдешнім;
б) Буднім, ключовим, яблуневим;
в) Повнолицому, придорожніго, тутешний;
в) Миттєвого, заможним, самотнього.
4. Визначте рядок прикметників, у яких суфікси записано з помилками:
а) Ріднесенький, однісінький, зеленесенький;
б) Малюсінький, цілісінький, гарнесенький;
в) Тонісенький, чистесинький, здоровюсінький;
г) Малесенький, величенький, тихесенький.
5. Визначте рядок, у якому всі прикметники пишуться з –н-:
а) Де..ий, півде..ий, масив..ий, потуж..ий;
б) Бляша..ий, греча..ий, безмеж..ий, леви..ий;
в) Височе..ий, гороби..ий, письме..ий, піща..ий;
г) Чаї..ий, пісе..ий, весня..ий, невблага..ий.
6. Визначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс:
а) Світло/захисний, кисло/солодкий, глухо/німий;
б) Віце/президентський, водо/провідний, лісо/степовий;
в) Воєнно/політичний, південно/східний, мовно/літературний;
г) Зерно/бобовий, народно/визвольний, вокально/інструментальний.
ІІ. Достатній рівень (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)
7. Визначте, яким способом були утворені прикметники. Виділіть твірні основи:
Багатоденний, синюватий, літній, стінний, темно-синій, прибережний, п'ятиярусний, гарненький, замалий,
вечірній.
8. Установіть відповідність між прикметниками та їх групами за значенням.
1. Якісні А Політичний блок, нижній поверх, осінній ліс.
2. Відносні Б Дерев'яні ноги, шовкова трава, шоколадний
хлопець.
3. Присвійні В Запашна квітка, гострий ніж, добра мама.
4. Відносно-якісні Г Дівочий спів, дідівська хата, вороняче гніздо.
5. Присвійно-відносні Д Олексіїв плеєр, дядьків інструмент, орлиний хвіст
9. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх степенями порівняння.
1. Проста форма вищого
ступеня порівняння
А Менш вродливий, більш швидкий, менш розумний.
2. Складена форма вищого
ступеня порівняння
Б Найменш лагідний, найбільш настирливий,
найбільш вдалий.
3. Проста форма найвищого
ступеня порівняння
В Найкращий, найкоротший, найменший.
4. Складена форма найвищого
ступеня порівняння
Г Д Гучніший,добріший, швидший.
10. Установіть відповідність між іменниками і суфіксами, за допомогою яких творяться
прикметники.
1. Суфікс –ин-. А Катруся, донька, Ольга.
2. Суфікс -ів- . Б Олексій, водій, Андрій.
3. Суфікс -їв- . В Зоя, Соломія, Надія.
4. Суфікс -їн- . Г Товариш, скрипаль, лікар.
Високий рівень (дати повну, правильну, грамотну відповідь)
11. Провідміняти словосполучення (2 бали). Безмежна любов.
12. Запишіть текст, опускаючи риску і вставляючи замість пропусків потрібні літери.
Виділений прикметник розберіть як частину мови. (3 бали).
Буйне зеле…я в саду вже осі..і золотарі позолотили, а подекуди палає воно, мов огне...е. А вище
все хмари блідно/рожеві, а за ними блакитно/сині, а за синіми не/веселі, а грізні. Розцвітають і
гаснуть, знову червоно/гарячим маком полум'яніють.
Немає коментарів:
Дописати коментар