Варіант І
І рівень ( по 0,5 б)
Завдання 1 – 6 мають чотири варіанти відповіді, серед яких лише одна правильна
1.Одним із найвиразніших прийомів вірша «Мені тринадцятий минало…» Т.
Шевченка є:
а) прийом гіперболізації;
б) гумору та сатири;
в) прийом контрасту;
г) стилізації під старовину.
2. Ліро-епічний твір історичного або героїчного змісту, часто з елементами
фантастики, називається:
а) метаморфоза;
б) символ;
в) казка;
г) балада.
3. Поезію «Заповіт» Т.Шевченко написав:
а) на засланні, бо вже не сподівався колись побачити рідну Україну;
б) в останній рік свого життя, коли тяжко занедужав;
в) 1845 року, захворівши на запалення легенів;
г) працюючи у пана Енгельгардта.
4. Мрію про щасливе майбутнє народу, віру в нього Т. Шевченко висловлює у
творі:
а) «Мені тринадцятий минало…»;
б) «Тополя»
в) «Причинна»;
г) «Заповіт».
5. Щоб припинити страждання своєї дочки мати вирішує її («Тополя»):
а) розвеселити співом;
б) віддати заміж за сільського коваля;
в) засватати за старого, багатого;
г) переконати дочку, що коханий неодмінно повернеться.
6. За жанром твір «За сестрою» А.Чайковського – це :
а) оповідання;
б) історичний роман;
в) героїчна повість;
г) героїко-романтична повість.
ІІ рівень ( по 1 б.)
1. Визначте художні засоби в рядках:
а) «сонце ж уже підійшло високо й озолотило своїм промінням степ»:
б) «мені так любо, любо стало, неначе в Бога»;
в) «по діброві вітер виє, гуляє по полю»;
г) «і вражою, злою кров’ю волю окропіте»
2. Що таке метаморфоза як художній прийом? Наведіть приклад з художнього
твору.
3. Назвіть елементи сюжету та позасюжетні елементи.
ІІІ рівень ( повна відповідь – 1, 5 б.)
1. Доведіть, що вірш «Заповіт» Т.Шевченка – програмне поетичне звернення до
сучасних і майбутніх поколінь.
2.Які риси вдачі допомогли Павлусеві досягти своєї мети (А.Чайковський «За
сестрою»)?
ІV рівень ( змістовна, цікава відповідь – 3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:
1. Мій улюблений вірш Тараса Шевченка.
2. Продовження історії Павлуся ( за твором А.Чайковського «За сестрою»).
3. Пейзажний етюд (за баладою Т. Шевченка „Тополя” ).
Про далекі минулі часи (творчість Т.Шевченка, А.Чайковського)
Варіант ІІ
І рівень ( по 0,5 б)
Завдання 1 – 6 мають чотири варіанти відповіді, серед яких лише одна правильна
1. Переважаючим мотивом вірша Т. Шевченка «Мені тринадцятий минало…»
є:
а) патріотичний мотив;
б) всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові;
в) фольклорний;
г) романтичний.
2. Умовне позначення предмета, поняття, явища іншим предметом, поняттям,
явищем на основі подібності і з метою стисло та яскраво передати суть чогось
або певну ідею — це:
а) балада;
б) символ;
в) метаморфоза;
г) порівняння.
3. Романтичну ідею незнищенності справжнього кохання, краси, вірності Т.
Шевченко висловлює у творі:
а) «Заповіт»;
б) «Тополя»;
в) «Мені тринадцятий минало…»;
г) «За сестрою».
4. Кульмінацією повісті А. Чайковського «За сестрою» є:
а) напад на село татар;
б) приготування Павлуся до покарання і приїзд мулли;
в) зустріч із сестрою;
г) захоплення Павлуся харцизом.
5. Як називалася могила, біля якої зустрілися козаки (А. Чайковський, „За
сестрою”):
а) Недолина;
б) Свиридова;
в) Сулейманова
г) Козацька?
6.Хто розповідав Павлові про козаків (А. Чайковський, „За сестрою”):
а) дід Андрій;
б) дід Панас;
в) батько
г) сам дізнався з книжок?
ІІ рівень ( по 1 б.)
1. Визначте художні засоби в рядках:
а) «одна, одна, як сирота на чужині, гине!»:
б) «а й досі, як згадаю, то серце плаче та болить»;
в) «не забудьте пом' янути незлим тихим словом»
г) «широкою рікою плили по Русі пожежі, руїни та смерть».
2. Що таке символ як художній прийом? Наведіть приклад з художнього твору.
3. Назвіть елементи сюжету та позасюжетні елементи.
ІІІ рівень ( повна відповідь – 1, 5 б.)
1. Доведіть, що вірш «Заповіт» Т.Шевченка – програмне поетичне звернення до
сучасних і майбутніх поколінь.
2.Які риси вдачі допомогли Павлусеві досягти своєї мети (А.Чайковський «За
сестрою»)?
ІV рівень ( змістовна, цікава відповідь – 3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:
1. Мій улюблений вірш Тараса Шевченка.
2. Продовження історії Павлуся ( за твором А.Чайковського «За сестрою»).
3. Пейзажний етюд (за баладою Т. Шевченка „Тополя” ).
Найкраща,змістовна контрольна робота, найближча до того, що вивчали діти у цій темі! Дає можливість перевірити і знання художніх творів, і терміни, і вміння визначати художні засоби!
ВідповістиВидалитиДякую автору-творцю!
Дякую автру з адопомогу!
ВідповістиВидалитиДякую авторові за допомогу!
ВідповістиВидалити