субота, 10 грудня 2016 р.

Контрольна робота 7кл. "Про далекі минулі часи" (творчість Т.Шевченка, А.Чайковського)

Варіант І

І рівень ( по 0,5 б)

Завдання 1 – 6 мають чотири варіанти відповіді, серед яких лише одна правильна

1.Одним із найвиразніших прийомів вірша «Мені тринадцятий минало…» Т.

Шевченка є:

а)  прийом гіперболізації;

б)  гумору та сатири;

в)  прийом контрасту;

г)  стилізації під старовину.

2.  Ліро-епічний  твір  історичного  або  героїчного  змісту,  часто з елементами

фантастики, називається:

а)  метаморфоза;

б)  символ;

в)  казка;

г)  балада.



3. Поезію «Заповіт» Т.Шевченко написав:

а) на засланні, бо вже не сподівався колись побачити рідну Україну;

б) в останній рік свого життя, коли тяжко занедужав;

в) 1845 року, захворівши на запалення легенів;

г) працюючи у пана Енгельгардта.

4.  Мрію про щасливе майбутнє народу, віру в нього Т. Шевченко висловлює у

творі:

а)  «Мені тринадцятий минало…»;

б)  «Тополя»

в)  «Причинна»;

г)  «Заповіт».

5. Щоб припинити страждання своєї дочки мати вирішує її («Тополя»):

а) розвеселити співом;

б) віддати заміж за сільського коваля;

в) засватати за старого, багатого;

г) переконати дочку, що коханий неодмінно повернеться.

6. За жанром твір «За сестрою» А.Чайковського – це :

а) оповідання;

б) історичний роман;

в) героїчна повість;

г) героїко-романтична повість.

ІІ рівень ( по 1 б.)

1. Визначте художні засоби в рядках:

а) «сонце ж уже підійшло високо й озолотило своїм промінням степ»:

б) «мені так любо, любо стало, неначе в Бога»;

в) «по діброві вітер виє, гуляє по полю»;

г) «і вражою, злою кров’ю волю окропіте»

2. Що таке метаморфоза як художній прийом? Наведіть приклад з художнього

твору.

3. Назвіть елементи сюжету та позасюжетні елементи.

ІІІ рівень ( повна відповідь – 1, 5 б.)

1. Доведіть, що вірш «Заповіт» Т.Шевченка – програмне поетичне звернення до

сучасних і майбутніх поколінь.

2.Які риси вдачі допомогли Павлусеві досягти своєї мети (А.Чайковський «За

сестрою»)?

  ІV рівень ( змістовна, цікава відповідь – 3 бали)

 Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:

1. Мій улюблений вірш Тараса Шевченка.

2. Продовження історії Павлуся ( за твором А.Чайковського «За сестрою»).

3. Пейзажний етюд (за баладою Т. Шевченка „Тополя” ).




Про далекі минулі часи (творчість Т.Шевченка, А.Чайковського)

Варіант ІІ

І рівень ( по 0,5 б)

Завдання 1 – 6 мають чотири варіанти відповіді, серед яких лише одна правильна

1.  Переважаючим мотивом вірша Т. Шевченка «Мені тринадцятий минало…»

є:

а)  патріотичний мотив;

б)  всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові;

в)  фольклорний;

г)  романтичний.

2.  Умовне позначення предмета, поняття, явища іншим предметом, поняттям,

явищем на основі подібності і з метою стисло та яскраво передати суть чогось

або певну ідею — це:

а)  балада;

б)  символ;

в)  метаморфоза;

г)  порівняння.

3.  Романтичну ідею незнищенності справжнього кохання, краси, вірності Т.

Шевченко висловлює у творі:

а)  «Заповіт»;

б)  «Тополя»;

в)  «Мені тринадцятий минало…»;

г)  «За сестрою».

4.  Кульмінацією повісті А. Чайковського «За сестрою» є:

а)  напад на село татар;

б)  приготування Павлуся до покарання і приїзд мулли;

в)  зустріч із сестрою;

г)  захоплення Павлуся харцизом.

5. Як називалася могила, біля якої зустрілися козаки (А. Чайковський, „За

сестрою”):

а)     Недолина;

б) Свиридова;

в) Сулейманова

г) Козацька?

6.Хто розповідав Павлові про козаків (А. Чайковський, „За сестрою”):

а)  дід Андрій;

б) дід Панас;

в) батько

г) сам дізнався з книжок?

ІІ рівень ( по 1 б.)

1. Визначте художні засоби в рядках:

а) «одна, одна, як сирота на чужині, гине!»:

б) «а й досі, як згадаю, то серце плаче та болить»;

в) «не забудьте пом' янути незлим тихим словом»

г) «широкою рікою плили по Русі пожежі, руїни та смерть».

2. Що таке символ як художній прийом? Наведіть приклад з художнього твору.

3. Назвіть елементи сюжету та позасюжетні елементи.

ІІІ рівень ( повна відповідь – 1, 5 б.)

1. Доведіть, що вірш «Заповіт» Т.Шевченка – програмне поетичне звернення до

сучасних і майбутніх поколінь.

2.Які риси вдачі допомогли Павлусеві досягти своєї мети (А.Чайковський «За

сестрою»)?

 ІV рівень ( змістовна, цікава відповідь – 3 бали)

Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:

1. Мій улюблений вірш Тараса Шевченка.

2. Продовження історії Павлуся ( за твором А.Чайковського «За сестрою»).

3. Пейзажний етюд (за баладою Т. Шевченка „Тополя” ).

3 коментарі:

  1. Найкраща,змістовна контрольна робота, найближча до того, що вивчали діти у цій темі! Дає можливість перевірити і знання художніх творів, і терміни, і вміння визначати художні засоби!
    Дякую автору-творцю!

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую авторові за допомогу!

    ВідповістиВидалити