суботу, 10 грудня 2016 р.

Контрольна робота 7кл. Дієслово як частина мови

Варіант 1

І рівень ( 3 бали)

1. Який розділ про мову вивчає частини мови?

а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія; г)орфографія;

2. Дієслово відповідає на питання…

а) де? коли?; б) хто? що?; в) що робить? що зробить? г) який? яка? яке?

3. Вибрати рядок, у якому записані лише дієслова.

а) читати, малювання, їздити, летіти.

б) швидко, спішити, скакати, хворіти;

в) прийшла, зійшли, співають, зеленіє.

г) ясніє, зелень, швидкий, якісно.




4. Дієслово має такі форми:

а) неозначена форма, особове дієслово;

б)дієприкметник, дієприслівник;

в) неозначена форма, інфінітив, особове дієслово;

г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник,

дієприслівник.

5. Укажіть правильне твердження:

А.) Дієслова доконаного і недоконаного виду здебільшого складають

видові пари, що відрізняються будовою слова - суфіксами, префіксами,

а зрідка наголосами.

Б) Неозначена форма дієслова не має категорії виду.

В) Безособові дієслова не можуть мати категорії виду.

Г) Дієслова теперішнього часу змінюються за особами, числами і родами.

6. У якому з рядків записані всі часи дієслова?

а) малюватиму, дивлюся, прийшов;

б) об’їхав, буде читати, кричатиме;

в) дивиться, благав, читати;

г) зробить, закликав, співатиме.

ІІ рівень ( 3 бали)

1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

А) Працював би, купують, заспіваймо. Б) Будемо говорити, обступаючи.

В) Розуміючи, надісланий, ховаючи. Г) Учити, навчивши, учіння.

2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

А) Охопити, побачити, ішов.

Б) Говорити, спати, сміятися.

В) Сидіти, наїжачитися, діждалися.

Г) Малювала, стежити, махати.

3. Безособове дієслово вжито в реченні:

А.) Те літо не забулося. Б) Йому пощастило побувати в Криму.

В) Чудово пахне трава. Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.

4. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:

А) Ще почуєте про нього не раз. Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?

В) Прополете моркву, потім поллєте квіти. Г) Будете читати вголос.

5. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за особами:

А) Порадив, слухаю, зрозумієте. Б) Опанував, вітали, росла.

В) Розшукаю, спитаємо, знало. Г)Запитую, розкажеш, малюють.

6.Укажіть ряд дієслів, які змінюються за родами:

А.) Покричить, сповістив, блукав. Б) Виглянув, задумав, переліз.

В) Викине, протримається, розрісся. Г) Братиме, прочитають, кричить.

ІІІ рівень (3 бали)

1. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А) Доконаний вид, майбутній час 1. Буду в’язати.

Б) Недоконаний вид, майбутній час. 2. Перечитав.

В)Доконаний вид, минулий час 3. Працюватимемо.

4. Змалюю.

5. Підписав.

6. Зроблю

2. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А) Минулий. 1. Сподіватимусь, буде малювати.

Б) Теперішній. 2. Відпочинеш, полечу...

В) Майбутній 3. Працюють, ігнорує

4. Сконала, допомогли.

5. Відвідав, утекли.

6. Буду грати, лякатиму.

IV рівень ( 3 бали)

Написати твір-мініатюру «Чи заслуговую я називатися справжнім другом»

Контрольна робота № 1 Дієслово як частина мови

Варіант 2

І рівень ( 3 бали)

1. Який розділ про мову вивчає дієслово?

а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія; г)орфографія;

2. Дієслово означає …

а) ознаку предмета; б) дію предмета; в) називає предмет; г) ознаку дії предмета

3. Вибрати рядок, у якому записані лише дієслова.

а) малий, скоро, прискакати, буде писати;

б) прийде, буде робити, співатиму, летів;

в) оминув, пришили, сказав, малюнок;

г) зіпсований, гарний, призвичаїтись, жовтіє.

4. Дієслово має такі форми:

а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на –но, -то;

б) особове дієслово, інфінітив;

в) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник,

дієприслівник

г) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;

5. Укажіть ряд дієслів недоконаного виду:

А.) Поливати, лити, налити. Б) Ходити, йти, приходити.

В) Зайти, дійти, перейти. Г) Заходити, переходити, довідатися.

6. У якому з рядків записані всі часи дієслова?

а) біжу, дивилися, будемо літати;

б) буде кричати, милуються, приїжджатиме;

в) ясніти, маскував, їхали;

г) надивився, прийшовши, зустріла.

ІІ рівень( 3 бали)

1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

А) Відпускаючи, турбувати, перехідний.

Б) Спілкуючись, посміхнувся, принісши.

В) Гордувати, посивілий, серйозний.

Г) Бігатимете, господарюючи, освітлений.

2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

А) Нездужати, нездоровиться, цвіте. Б) Летіти, одягати, переконуватися.

В) Заздрити, цвів, охопити. Г) Відпустити, горіти, мила.

3. Особові форми дієслів складають рядок:

А) забудеш, розсіються, цвісти; Б) співаючи, понесуть, збираємо;

В) засвоїте, катаємось, жартують; Г) розквітнуть, щебечуть, заперечувати;

Д) винайти, поїдуть, зрадіють.

4. Дієслова недоконаного виду складають рядок:

А) виправити, скасувати, доглянути; Б) відповідати, призначати, одержати;

В) дозволяти, подивитися, розпочинати; Г) підкреслювати, сіяти, залишитися;

Д) приховувати, дарувати, стерегтися.

5. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за особами:

А.) Порадив, слухаю, зрозумієте. Б) Опанував, вітали, росла.

В) Розшукаю, спитаємо, знало. Г) Запитую, розкажеш, малюють.

6. Укажіть ряд особових форм дієслів:

А.) Початися, готувати, плести. Б) Розбиває, несеш, розквітає.

В) Посіявши, осиротілий, жартуючи. Г) Може, зробити, знаючи.

ІІІ рівень ( 3 бали)

1. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А) Доконаний вид, майбутній час 1. Перерахував.

Б) Недоконаний вид, майбутній час. 2. Буду вчити.

В)Доконаний вид, минулий час 3. Напечемо.

4. Вимию..

5. Малюватимемо

6. Підстелив.

2. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А) Минулий. 1. Радіють, розповідають.

Б) Теперішній. 2. Переписав, поневолив.

В) Майбутній 3. Буду допомагати, визволимо.

4. Запалив, скрикнув.

5. Аналізую, ідуть.

6. Допущу, зроблю.

IV рівень ( 3 бали)

Написати твір-мініатюру «Що я можу зробити для збереження природи»

1 коментар:

  1. 1 рівень

    1: г);
    2: б);
    3: б);
    4: в);
    5: В);
    6: а).

    2 рівень

    1: а);
    2: г);
    3: б);
    4: в);
    5: г);
    6: б).

    3 рівень

    1: а);
    2: г).

    4 рівень
    Вимикать на ніч комп'ютер, телевізори. Комп'ютери та деякі інші прилади (телевізори, hi-fi системи) споживають енергію навіть в сплячому режимі, тому вимикаю прилади повністю, коли вони не використовуються (виймаю вилку з розетки). Сортерую сміття.

    ВідповістиВидалити